השר אלקין בריאיון: "השלטון לא הוחלף בגלל פגסוס"

אסתי פלד 2 Comment on השר אלקין בריאיון: "השלטון לא הוחלף בגלל פגסוס"

שר הבינוי זאב אלקין בריאיון ל"מהדורה המרכזית" הודף את הטענות כי שלטון נתניהו נפל בגלל תוכנת המעקבים הצבאית שהפעילה המשטרה באופן לא חוקי נגד סביבתו הקרובה של נתניהו. אלקין בישר כי השנה שווקו 6,400 יחידות דיור לציבור החרדי, הכי הרבה בארבע השנים האחרונות

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר השיכון זאב אלקין התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לתוכנית שדיבר עליה היום בוועדת הכלכלה של הכנסת "מחיר מטרה" במסגרתה ישווקו עשרות אלפי יחידות דיור לזוגות צעירים במחיר נמוך מהשוק, "מראשון בנובמבר משנה שעבר כל השיווקים נעשים במחיר מטרה. הזכאים של משרד השיכון או הזוכים בהגרלה יקבלו דירה במאות אלפי שקלים פחות. המדינה תממן מוויתור על ההכנסות".

אלקין הסביר כי "כשקבלן ניגש למכרז על הקרקע, הוא מתחייב כי 60% אחוז מהדירות הוא ימכור במחיר הנחה של 20% משווי הדירה, לפי המחירים של סוף שנת עשרים שזה עוד עשרה אחוז הנחה. הגובה המקסימלי של ההנחה זה 300 אלף ש"ח. כך שזוג יכול לקנות דירה ב-400 או 500 אלף ש"ח פחות. יש דירות בפריפריה שיעלו 600 אלף ש"ח".

על הבניה למגזר החרדי, "אנחנו דיברנו על שיווקיים יעודים למגזר החרדי, השיח המקובל שהממשלה הזו לא שמה לב לצרכי הציבור החרדי. בקריית גת היה בכלל במקור לציבור הכללי, זה נתקע והסבו את זה לשכונה חרדית שהייתה צריכה לחכות עוד שנתיים, ואני לא רציתי לחכות כי אם יש דירות נתחיל לשווק.

אלקין טוען כי כעת יש שיווק שיא לציבור החרדי, "מדינת ישראל שיווקה בשנה האחרונה לציבור החרדי 6,400 דירות למגזר החרדי. ובשנת 2020 שווקו 2,300, בשנת 2019  3,400 ובשנת 2018 שווקו 5,800 פחות מהשנה הנוכחית. מדובר על פרוייקט ענק באלעד, בבית שמש, רמלה, רכסים ועוד מקומות".

 

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    צודק
    הוא הוחלף בגלל אנשים כפויי טובה שמדלגים ממפלגה למפלגה כי שם משרינים להם כסא כי מצד עצמם הם לא שווים כלום ראו כתבה לעיל
    וזה זניח כל התפירת תיקים
    שכל אחד מבין מבלי תואר במשפטים שהכל קנוניה
    ראה ערך דרעי

  2. 1

    00:14:14 | 00:21:43
    שר השיכון